ابراهیمی، نبی (1392). نوسلفیگری و جهانی شدن امنیت خاورمیانه. تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
افراسیابی، محمدصادق (1396). نمره سواد رسانهای در ایران چند است؟ قابل دسترس در: https://www.isna.ir/news/96042010830
امیری، باقر (1397). چالشهای سازمانهای رادیو و تلویزیون داخلی بینالمللی. شبکه اطلاعرسانی روابط عمومی ایران (شارا).
آقایی، سید داوود و همکاران (۱۳۹7). واکاوی نقش اینترنت و رسانههای اجتماعی جدید در تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا. روابط خارجی، شماره 4.
بوربورحسین بیگی، مریم (1395). بررسی رابطه اینترنت و شکاف ارزشها در بین دو نسل. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
پاستر، مارک (1392). عصر دوم رسانهها. ترجمه غلامحسین صالحیار. تهران: مؤسسه ایران.
پیرمحمدی، مهدی؛ محمدی لرد، عبدلامحمود (1394). سیاست و اطلاعات: مطالعه موردی ایالات متحده آمریکا. تهران: مؤسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بینالمللی ابرار معاص.
تهامی، سید مجتبی (1391). امنیت ملی؛ دکترین سیاستهای دفاعی و امنیتی. تهران: نشر آجا.
حکیمی، رویا (1390). نقش شبکههای اجتماعی بر هویت (مطالعهای موردی روی فیسبوک و کاربران کرد). جـهانی رسـانه، شماره 11.
خیری اصل، خیراله (1391). تاثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر امنیت ملی. مرکز پژوهشهای مجلس، شماره مسلسل 12236.
دریفوس، رابرت (1389). آیا ما به طور محرمانه درگیر یک جنگ سایبری با ایران هستیم؟ سیاحت غرب، شماره 87.
ربیعی، علی (1387). رسانههای نوین و بحران هویت. مطالعات ملی، سال نهم، شماره 4.
سردارنیا، خلیلالله (1388). اینترنت، جنبشهای اجتماعی جدید و بسیج اعتراضها (بررسی نظری و مصداقی چند جنبش اجتماعی). پژوهشهای ارتباطی، دوره 16، شماره 60.
ضیاییپرور، حمید (1388). ایران و جنگ رسانهای: جنگ نرم. تهران: موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بینالمللی ابرار معاصر، ج2.
عبدالحسینزاده، شراره (1395). تشخیص واقعیت با سواد رسانهای. جام جم سیما.
عقیلی، وحید؛ جعفری، علی (1392). بررسی اهداف آشکار و پنهان شبکههای اجتماعی. در: مجموعه مقالات همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکههای اجتماعی. تهران: جهاد دانشگاهی، سازمان انتشارات.
قاسمزاده، مرتضی (1393). نقش شبکههای اجتماعی در تحولات منطقهای و بینالمللی. پرتال سیاست ما، دیپلماسی رسانهای و عمومی.
کاستلز، مانوئل (1389). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ. ترجمه حسن چاووشیان. تهران: طرح نو، ج2.
کلارک، یان (1386). جهانی شدن و نظریه روابط بینالملل. ترجمه فرامرز تقیلو. تهران: دفتر مطالعات سیاسی و بینالملل.
گروهى از نویسندگان (1381). رسانهها و ثبات سیاسى. تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی.
معتمدنژاد، کاظم (1392). وسایل ارتباط جمعی. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ پنجم، ج1.
موحدی صفت، محمدرضا (1391). امنیت ملی در فضای سایبر؛ فرصتها و تهدیدها با تأکید بر استقرار دولت الکترونیکی. مطالعات دفاعی استراتژیک، شماره30.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1397). مرجعیت رسانهای در ایران. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی میان درود.
Dell, P. (2009). Identity and the effect of the internet. In: Proceedings of the second Global Congress of Citizens Networks.
Ellison, N.B. & Boyd, D.M. (2007). Social Network Sites: Definition, History and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13.
Marlow, C. (2006). Investment and Attention in the Weblog Community. Available at: alumni.media.mit.edu.
McKnight, D.H. & Chervany, N.L. (2006). Reflections on an initial trust - building model. Handbook of trust research.
Pempek, T. & et al. (2009). College students social networking experiences on Facebook. Journal of Applied Developmental Psychology, 30.
Suwanaa, F.L. (2017). Empowering Indonesian women through building digital media literacy. Kasetsart Journal of Social Sciences, Vol.,38, No.3.