@article { author = {noorisari, hojatollah}, title = {The British General Diplomacy Approach to the Triple Readings of Islam in West Asia}, journal = {Crisis Studies of the Islamic World}, volume = {6}, number = {1}, pages = {97-127}, year = {2019}, publisher = {Ayatollah Borujerdi University}, issn = {2981-1104}, eissn = {2981-1104}, doi = {10.2783.4999/QJPR.2003.1104.004}, abstract = {Three readings of Islam as three competing government models in the West Asian region try to introduce themselves as a top model. The present research aims to answer this key question: "What is the British public diplomacy approach, with which readings from Islam in the West Asia region, and London prefers which one of the development of reading of Islam? » The results of this study indicate that the greatest discrepancy and discrepancy between the British public diplomacy approaches with the representatives of the purely Islamic Islam is that it never comes to compromise and engagement.On the other hand, because of the cultural and affinity of the secular Islam representatives, the English have the least challenge with this view of Islam. Wahabi Islam also has priority over the secular Islam model, because of its role in the British diplomacy's puzzle and its grand goals, which is realized through the presentation of an inhuman and violent pattern of sharia. Also during the Islamic awakening, the British authorities entered into action in order to create greater convergence between the secular and Wahhabi representatives of Islam in order to confront the notion of genuine Islam.  }, keywords = {Key Words: General diplomacy,Britain,England,Pure Islam,secular Islam and Wahhabi Islam}, title_fa = {رویکرد دیپلماسی عمومی بریتانیا در قبال قرائت‌های سه‌گانه از اسلام در غرب آسیا}, abstract_fa = {سه قرائت از اسلام به عنوان سه مدل­ حکومتی رقیب در منطقه غرب آسیا سعی دارند تا خود را به عنوان الگوی برتر معرفی کنند. پژوهش حاضر با هدف پاسخ­گویی به این پرسش کلیدی به رشته تحریر درآمده است که «رویکرد دیپلماسی عمومی بریتانیا، با کدام خوانش­­ از اسلام در منطقه غرب آسیا انطباق بیشتری دارد و لندن توسعه کدام قرائت از اسلام را ترجیح می­دهد؟». نتایج این پژوهش گویای آنست که بیشترین ناهمخوانی و عدم انطباق میان رویکرد دیپلماسی عمومی بریتانیا با نمایندگان اسلام ناب محمدی است تا جایی که هیچ­گاه این تعارض، به سازش و تعامل منتج نمی­شود. از سوی دیگر انگلیسی­ها به دلیل قرابت­های نگرشی و فرهنگی با نمایندگان اسلام سکولار، کمترین چالش را با این تلقی از اسلام دارند. اسلام وهابی نیز به دلیل بازی در پازل دیپلماسی عمومی بریتانیا و تأمین اهداف کلان آن، که از طریق ارائه الگویی غیرانسانی و خشن از شریعت محقق می­شود، پس از مدل اسلام سکولار برای مقامات لندن از اولویت برخوردار است. همچنین در جریان بیداری اسلامی، مقامات بریتانیا به منظور ایجاد همگرایی بیشتر میان نمایندگان اسلام سکولار و وهابی جهت مقابله با نماد اسلام اصیل وارد عمل شدند.  }, keywords_fa = {کلید واژگان: دیپلماسی عمومی,بریتانیا,انگلیس,اسلام ناب,اسلام سکولار و اسلام وهابی}, url = {https://journals.abru.ac.ir/article_35510.html}, eprint = {https://journals.abru.ac.ir/article_35510_c0a02a17a21ff27d27c13124a905cbee.pdf} }