قرآن کریم
نهج البلاغه
امام خامنه ای. (1396). پاسخ رهبر انقلاب به نامه سرلشکر قاسم سلیمانی درباره پایان سیطره داعش. https://khl.ink/f/38249
آدمی، علی و نیکنام، رضا. (1395). تأثیر تهدید گروهای سلفی- تکفیری بر امنیت هستی شناختی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات سیاسی جهان اسلام، 5 (19)، 24-1
اخوان کاظمی، مسعود. صادقی، سید شمس الدین و نیکونهاد، ایوب. (1397). آیندهپژوهی گروه های تکفیری و تأثیر آنها بر منازعات منطقه ای در غرب آسیا. پژوهش های راهبردی جهان سیاست، 6 (24)، 214-191
اسپرینگز، توماس. (1370). فهم نظریه های سیاسی. فرهنگ رجایی، تهران؛ انتشارات آگاه.
برن، ژان. (1363). ارسطو و حکمت مشاء. ترجمه ابوالقاسم پورحسینی، تهران؛ امیرکبیر.
بل، وندل. (1391). مبانی آیندهپژوهی. تقوی مصطفی و محسن محقق، تهران؛ موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی.
پدارم، عبدالرحیم و طبائیان، سیدکمال. (1392). روندهای حاکم بر آینده جهان اسلام. مطالعات سیاسی جهان اسلام، (5 و 6)، 24-10.
شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی. (1396). نامه سرلشکر قاسم سلیمانی به رهبر انقلاب درباره پایان سیطره داعش.
https://khl.ink/f/38253
حمیدی زاده، محمدرضا. (1390). نظریه زمان و آیندهپژوهی بر اساس نظریه فهم و درک. مطالعات مدیریت راهبردی، (6)، 101-88.
حنفی، حسن و مرادی، مجید. (1384). چالشهای هفتگانه جهان اسلام. پگاه حوزه، شماره 173.
هاشمی دولابی، قدیسه سادات. (1397). زمان در حکمت ارسطو و ابنسینا. چهارمین کنگره بینالمللی فرهنگ و اندیشه دینی، دانشگاه قم.
صابری ، حسین. (1383). تاریخ فرق اسلامی. تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهی.
علیپور، جواد. قیطاسی، سجاد و دارابی، مهدی. (1396). تأثیر اندیشه های ابن تمیمه بر خطوط فکری و خط مشی گروه های سلفی تکفیری، اندیشه سیاسی در اسلام، (2)، 62-35
عیوضی، محمد رحیم. (1395). آیندهپژوهی سیاسی. راهبرد، (79)، 198-177 .
مکارم شیرازی، ناصر. (1373). پیام قرآن. ج۸ ، قم؛ انتشارات نسل جوان.
مکارم شیرازی، ناصر. (1402). تفسیر صحیح از لاحکم الالله. https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=25&lid=0&catid=23256&mid=246421
محمد شفیعی، محمدرضا. (1394). بحران و راهکارهای مدیریتی آن. دومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی، ترکیه، استانبول.
میری، سیدجواد. ابطحی، سیدمصطفی و پولادی، کمال. (1399). روانشناسی پیدایش گروه های تکفیری در عراق. جستارهای سیاسی معاصر، 1 (3)، 124- 93
هوشی سادات ، سید محمد. (1393). داعش، میراث سیاست غربی – عربی. مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات سیاسی.
Elmandjra, M. (2004). How will the Arab World be able to master its own independent developments?. https://english.kyodonews.net; 2004/09/25
Elmandjra, M. (2005). What future for Islam in Europe?. Valencia Chapter of the Club of Rome and the Islamic Cultural Center of Valencia; 2005/09/15
Hempel, C. (1996). Explanation in Science and in History. Pittsburgh, PA: University of Pittsburgh Press, pp. 7–33 .
O'Toole, J. (2015). futurology social scienc.
https://www.Britannica.com/topic/futurology; 2015/09/05.
Wan Zakaria, Wan Fariza Alyati. (2013). Mahdi Elmandjra and the Future of the Muslim World. International Journal of Islamic Thought, Universiti Kebangsaan Malaysia; vol 3; DOI: 10.24035/ijit.03.2013.009
Zagzebski, Linda Trinkaus. (1996).Virtues of the Mind: An Inquiry into the Nature of Virtue and the Ethical Foundations of Knowledge. New York, Cambridge University Press; doi:10.1017/CBO9781139174763 .